CÀRRECS DEL CINEMA EQUIP DE PRODUCCIÓ PRODUCTOR Un productor de cinema és la persona encarregada dels aspectes organitzatius i tècnics de l'elaboració d'una pel·lícula, complementant l'activitat creativa del director. La seva tasca és iniciar, coordinar, supervisar i controlar aspectes com l'obtenció de fons, contractació del personal, organitzar la distribució i finançar la pel·lícula. El productor pren part en totes les fases del procés cinematogràfic, des del projecte inicial fins a la conclusió. PRODUCTOR DELEGAT El productor delegat és el responsable jurídic i financer d'una pel·lícula, sobretot davant dels altres inversors, als quals representa en totes les gestions i tràmits que calgui fer amb les autoritats i institucions públiques en relació a l’obra. És un ofici específic de les produccions d'obres cinematogràfiques És el mateix paper que el productor execut, però el productor executiu no té l...
PRIMERES PEL·LÍCULES Els films dels germans Lumière La primera presentació va ser en el ja esmentat 28 de desembre de 1895, a París. Va consistir en una sèrie d'imatges documentals de les quals es recorden aquella on surten treballadors d'una fàbrica, i la d'un tren que semblava llançar-se sobre els 35 espectadors, davant la qual cosa aquests van reaccionar amb un instintiu paüra. Les "pel·lícules" es deien Sortida de la fàbrica (1895) i L'arribada del tren a l'estació (1895). El llegat i la lluna de Georges Mèliés Amb el temps, Georges Mèliés va descobrir les possibilitats expressives del cinema; mentre rodava un dels seus films a la Plaça de l'Òpera de París, la càmera es va encallar i la pel·lícula es va trencar. "Vaig trigar un minut a canviar la pel·lícula i tornar a posar la càmera en moviment", va explicar posteriorment. "Durant aquest minut, la gent, els autobusos i els vehicles s'havi...
LLEIS DE LA GESTALT 1. LLEI FIGURA I FONS La figura està limitada; però el fons no. La figura està definida; el fons és vague i indefinit. La figura és allò que destaca. 2. LLEI D'AGRUPAMENT Llei de proximitat Les parts d'una totalitat reben un mateix estímul. S'uneixen formant grups en el sentit de la mínima distància. Es tendeixen a crear grups visuals quan figures amb característiques similars són a prop. La proximitat és un factor unificador. Llei de semblança La similitud pot ser de color, de lluminositat, de grandària o de forma. Les parts que componen el camp visual s'atrauen mútuament pel seu grau d'igualtat. Les figures tendeixen a agrupar-se quan hi ha certa similitud entre elles. Llei del tancament . T endim a tancar les formes incompletes per aconseguir senzillesa i estabilitat en la percepció de la forma. Permet ignorar determinats “buits” per...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada