CÀRRECS DEL CINEMA
CÀRRECS DEL CINEMA
EQUIP DE PRODUCCIÓ
PRODUCTOR
Un productor de cinema és la persona encarregada dels aspectes organitzatius i tècnics de l'elaboració d'una pel·lícula, complementant l'activitat creativa del director. La seva tasca és iniciar, coordinar, supervisar i controlar aspectes com l'obtenció de fons, contractació del personal, organitzar la distribució i finançar la pel·lícula. El productor pren part en totes les fases del procés cinematogràfic, des del projecte inicial fins a la conclusió.
PRODUCTOR DELEGAT
El productor delegat és el responsable jurídic i financer d'una pel·lícula, sobretot davant dels altres inversors, als quals representa en totes les gestions i tràmits que calgui fer amb les autoritats i institucions públiques en relació a l’obra. És un ofici específic de les produccions d'obres cinematogràfiques
És el mateix paper que el productor execut, però el productor executiu no té les mateixes responsabilitats i sol ser un dels empleats del productor delegat .
PRODUCTOR EXECUTIU
El productor executiu, de forma general, supervisa la realització d'un producte de entreteniment: pot infliur en la formació de la història, el guió o contribuir activament al presupost, la seva recaudació i administració, sol participar a nombre del estudi que produeix, i defensar els interessos d'aquest. Per lo general es troba al cim del mandat, inclós sobre els productors, i té una visió global.
AJUDANT DE PRODUCCIÓ
És la veu en els rodatges del productor. S'encarrega de que tot estigui preparat i llest per quan vagin a rodar. Que no falti res ni ningú. Amés amés ha d'estar present en la preporoducció ajudant al productor executiu. Una de les seves tasques es preparar plànols de la localització del rodatge, visitar-la junt amb el director dias abans i realitzar informes de localització.
ASSISTENT DE PRODUCCIÓ
És l'ajudant del ajudant. Està present en la producció com a la postproducció.
EQUIP DE RODATGE
DIRECTOR
És el que s'encarrega de donar-li el vistiplau al projecte sota les possibilitats que li brinda el productor executiu.
AJUDANT DE DIRECCIÓ
La seva funció és ser la veu i les orelles del director. Tot el que se li hagi de consultar al director se li diu a ell. També és el que crida "acció" i "tallin". Es ecarga d'organitzar el rodatge i portar el ritme juntament amb l'ajudant de producció. La seva tasca és molt important per mantenir l'ordre amb tots els departaments.
ASSISTENT DE DIRECCIÓ
Li comunica a l'ajudant de direcció quan arriben els actors, si estan preparats o si hi ha algun contratemps.
DIRECCIÓ DE FOTOGRAFIA
S'encarrega de la il·luminació i (en teoria) de l'enquadrament, donant així l'estètica que es vol aconseguir a nivell visual. El director i el director de fotografia han d'entendre i compenetrar al màxim, només així sortirà un producte visualment bo.
DIRECTOR D'ART
El director d'art s'encarrega de donar l'estètica de l'ambientació. Aquest és el cap de departament de vestuari, atrezzo i estètica.
OPERADOR DE CÀMERA
S'encarrega de portar la càmera durant el rodatge, a més és el responsable de la cura de la càmera. És molt bo que l'operador de càmera s'entengui perfectament amb el director o el director de fotografia, així amb poques paraules es pot dur a terme qualsevol pla.
AJUDANT DE OP.CÀMERA
L'ajudant de l'operador de càmera, s'encarrega de recollir el cable (en cas que porti), de subjectar la càmera en els descansos. I qualsevol cosa que necessiti l'operador principal. E
FOQUISTA
És el que s'encarrega de fer els trasfoques i els enfocaments.
D.I.T
Quan es grava en targetes o discs durs, és el responsable de bolcar-los a l'ordinador i de conservar-los de manera ordenada.
SCRIPT
La script s'encarrega d'anotar els Time Codes (TC) de cada pla i si és bo o no. Ha de compenetrar bé amb la claqueta.
LA CLAQUETA
Anota a cada tir de càmera, la seqüència, el pla i la presa. Ha de compenetrar molt bé amb la scritpt. Aquests dos càrrecs de vegades no se'ls dóna importància.
ELÈCTRIC
No es tracta de cap electricista, si no dels ajudants de l'equip de rodatge. Ells carreguen i descarreguen, munten i desmunten.
INVENTARI
És convenient que algú s'encarregui de portar una llista amb tot el que es porta als rodatges. Quan són rodatges petits no cal, però quan es fa un gran desplegament d'equip és convenient.
FOTO-FIXA
Aquell que s'encarrega de fotografiar els moments del rodatge, tant per la premsa com per a la promoció en pòsters i pàgines web.
MAKING OF
En general és un equip de dues persones, un que fa les preguntes en pla reporter i l'altre un operador de càmera.
BESTBOY
Aquest càrrec sol cobrir-un becari.
EQUIP DE SO
CAP DE SO
S'encarrega de supervisar el so i assegurar-se que és realment bo.

AJUDANT DE SO
En general sosté la perxa.
ASSITENT DE SO
Ajuda en tot el que necessiti l'ajudant de so. Sobretot el tema de cables i portar carregats les butxaques de piles.
EQUIP DE CÀSTING
DIRECTOR DE CÀSTING
Decideix, en consens amb el productor i el director, qui interpreta cada paper dins de l'obra.

AJUDANT DE CÀSTING
És l'ajudant del director de càsting. Aconsella i dóna la seva visió de cada candidat a interpretar el paper.
DIRECCIÓ DE FIGURACIÓ
S'encarrega de dirigir als figurants, doneu-los un paper apropiat perquè no estiguin simplement posant.
EQUIP D'EDICIÓ
KEY GRIP
Un il·luminista (gaffer) en la indústria cinematogràfica i en un equip de treball televisiu és el cap electricista, responsable per a l'execució (i de vegades el disseny) del pla d'encendre per a una producció.
CAP MUNTADOR
S'encarrega de muntar el gravat i després mostrar-al director i juntament amb ell polir-lo tot.
AJUDANT DE MUNTATGE
Amb ajuda dels apunts de la script i el treball de la claqueta, selecciona i sincronitza els plànols que són vàlids.

TÈCNIC DE POSTPRODUCCIÓ
S'encarrega de equalitzar i barrejar les pistes d'àudio perquè quedin perfectes.
ETOLANADOR
Aquest treball consisteix a aconseguir una estètica d'acord amb el tema de la producció a base de retocar digitalment la colorimetria dels plans.

FX DIGITALS
Això sol encarregar un equip compost per diverses persones. Hi ha gent de 3D, dissenyadors gràfics, compositors digitals ...

FOLEY ARTIST
Els anomenats efectes de sala també coneguts com efectes foley són aquells efectes que busquen la recreació de sons que per diversos motius no van ser recollits en el moment de la gravació de l'escena.
FOLEY ARTIST
Els anomenats efectes de sala també coneguts com efectes foley són aquells efectes que busquen la recreació de sons que per diversos motius no van ser recollits en el moment de la gravació de l'escena.

EQUIP D'ART
CAP DE MAQUILLATGE
S'encarrega de canvi d'imatge i donar el vistiplau a la feina.

AJUDANT DE MAQUILLATGE
Ajuda a maquillar.


PERRUQUERA I AJUDANT DE PERRUQUERA
S'encarreguen de que els personatges tingui l'estètica en els cabells que desitgen.


VESTUARI
És el sastre que dissenya i confecciona els vestits. A més de portar-los a cada rodatge nets i preparats.

AJUDANT DE VESTUARI
Ajuda al sastre i a tot el que es necessita de vestuari.

CAP DE DECORATS
El cap de decorats s'encarrega que tot estigui acabat per a la data acordada i amb el disseny que el director ha decidit amb ell.
FUSTER I PINTORS
Els fusters i pintors són els encarregats de posar els ingredients per poder fer el decorat.

ATREZZISTA
S'encarrega de buscar tot l'atrezzo necessari que requereix la producció. Des llums de peu, fins el bolígraf amb el que escriu el protagonista. No confondre, atrezzo amb vestidor. El vestuari és el que porten els actors i l'atrezzo és des decoració fins a objectes amb els quals s'interactua.

EQUIP DE GUIÓ
L'equip de guió està compost per diversos guionistes, cadascun especialitzat en el seu gènere. Dins d'aquest equip cal tenir també a un dialoguista, que s'encarregui de fer els diàlegs més naturals.

EQUIP D'ESPECIALISTES
L'equip d'especialistes és sempre una contractació externa, és a dir una empresa que es dedica a això (no busquis als amiguets, poden sortir mal parats). Dins d'aquest equip es troba el coreògraf, els dobles d'acció (stundman), el mestre d'armes i altres especialistes que es necessitin per fer escenes d'acció.


EQUIP DE SEGURETAT I DESPLAÇAMENTS
L'equip de seguretat i desplaçaments depèn del gran que sigui la producció.
CATÈRING
És important alimentar bé a l'equip per a això es contracten empreses de càtering que porten els seus cambrers i els seus cuiners.
http://ruedaysobrevive.blogspot.com.es/2011/01/los-cargos-dentro-del-mundo-del-cine.html
https://es.wikipedia.org/wiki/Iluminista_(cine)
https://es.wikipedia.org/wiki/Efecto_de_sala
https://es.wikipedia.org/wiki/Iluminista_(cine)
https://es.wikipedia.org/wiki/Efecto_de_sala
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada