ÁNALISI DE PUBLICITAT
ÁNALISI DE PUBLICITAT
·
Quin producte és? (empresa + empresa anunciadora)
L'anunci publicitari està promocionant un nou producte de la marca Pantene,
l'acondicionador "3 minute miracle", transmès en TV. Per aquest
anunci van contractar a Selena Gomez, qui és una de les artistes més famoses en
l'actualitat, coincidint en l'any en l'any que va llençar el seu nou material discogràfic,
fent que la marca de xampú es convertís en tendència en les xarxes socials com
Twitter.
·
Quin és el target (franja d'edat, sexe, nivell econòmic...)
L'anunci va dirigir especialment a les dones, amb la finalitat de promoure
el seu acondicionador de Pantene a través de l'actriu i cantant Selena Gomez
mostrant una cabellera perfecta.
·
Quins recursos publicitaris apareixen (on i com hi apareixen)
Els anuncis publicitaris de Pantene es ressalten pel colors blancs i
daurat, que són els productes de la marca. En aquest cas Selena, va vestida amb
un vestit blanc i accessoris daurats, al igual, el fons té colors blancs i
daurat. Amb el color, s'intenta transmetre bondat, amor, puresa, en canvi, amb
el color daurat, diners, felicitat, alegria i vida. També tenen un impacte
visual en l'espectador, per captar l'atenció. En conjunt, són colors que
transmeten coses positives, que poden millorar el nostre estat d'ànim.
El recurs publicitari que cal destacar és la personificació, ja que amb
recurs pretén donar prestigi i qualitat la producte.
·
Què ens vol vendre en realitat?
En realitat ens vol vendre va dirigit a les dones i va directament a la
part a la part desitjosa de les dones, on ens presenta a la cantant i actriu
Selena Gomez, una figura pública, que es podria dir que el model de bellesa que
moltes dones volen tenir. En aquest anunci es mostra a l'actriu amb una cabellera
ben cuidat, el qual significa per a les dones alguna cosa amb el que se senten còmodes
i se senten segures de si mateixes, veure's atractives.
El fet de que Selena es trobi en un estudi fotogràfic podria significar que
el que et vegis bé lis donarà una imatge d'un alt estatus social, més elegants
i que seran el centre d'atenció.
En el cas de la música de fons "Hands To Myself", es moguda i
provocativa, donant l'idea de que així seràs una dona més perfecta, atractiva,
alegre i seductora.
Dona una idea de força, la paraula clau d'aquest anunci és força, perquè
ens vol donar el missatge de que és important tenir un cabell fort.
En canvi en la motivació, és emocional, ja que vol transmetre una sensació
de bellesa.
·
Quin producte és? (empresa + empresa anunciadora)
L'elecció de Zac Efron respon a que l'actor personifica la masculinitat, amb un estil urbà, segur de si mateix, carismàtic i enganyós, que encaixa perfectament amb el perfum. L'anunci va ser difós per diverses xarxes socials, com; Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, a part de l'anunci televisiu.
L'elecció de Zac Efron respon a que l'actor personifica la masculinitat, amb un estil urbà, segur de si mateix, carismàtic i enganyós, que encaixa perfectament amb el perfum. L'anunci va ser difós per diverses xarxes socials, com; Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, a part de l'anunci televisiu.
L'empresa i empresa
anunciadora és la marca Hugo Boss, una marca alemanya.
·
Quin és el target (franja d'edat, sexe, nivell
econòmic...)
L'anunci va
únicament dirigit als homes, amb la finalitat de promoure als espectadors
masculins, donant a entendre que amb aquest perfum, obtindran poder i forces
per arribar a aconseguir les seves metes.
El tipus d'homes es
d'una franja d'edat entre els 18-38 anys. En el cas del nivell econòmic, seria per persones del tipus econòmic mitjà, mitjà alt, alt, ja que amb aquesta fragància intenta donar seguretat i dir-te que no importa
res més que tu i els teus somnis.
·
Quins recursos publicitaris apareixen (on i com hi
apareixen)
El recurs utilitzat
més identificatiu és la personificació, ja que que intenta donar prestigi i
valor al perfum.
·
Què ens vol vendre en realitat?
Segon Hugo Boss, ell protagonitzarà una innovadora
campanya digital "Your Time Is Now", que anima als joves a seguir les
seves passions per lluitar i arribar a les seves metes, disfrutant així d'una
vida construïda en base dels propis somnis i aspiracions.

·
Quin producte és? (empresa + empresa anunciadora)
Apple Sway Credits
La campanya Apple Sway es va desenvolupar al TBWA / Media Arts Lab.
El rodatge va ser filmat a Praga pel director Sam Brown a través de
Woodpecker imperial amb el director de fotografia Franz Lustig, el productor
Timory King, el dissenyador de producció Quito Cooksey.
La producció local a Praga va ser per Unit + Sofa.
La música és "Palace" de Sam Smith.
·
Quin és el target (franja d'edat, sexe, nivell econòmic...)
L'anunci va
únicament dirigit a homes i dones, amb la finalitat de crear una necessitat de tindre el producte. L'edat dels consumidors, no es troba definida, però es podria dir que entre els 12 anys fins els 55 anys. Al igual que els altres dos anuncis, aquests va dirigit a persones amb un nivell econòmic mitjà, mitjà alt o alt.
·
Quins recursos publicitaris apareixen (on i com hi apareixen)
Els recursos
publicitaris utilitzats són:
Personificació/Famosos testimonis, ja que aquesta parella és una parella a la vida real. A més a més, es una parella molt famosa de ballerians.
També utilitzen la cançó, per atreure al públic, ja que aquesta és molt congeuda al igual que el seu cantant.
Personificació/Famosos testimonis, ja que aquesta parella és una parella a la vida real. A més a més, es una parella molt famosa de ballerians.
També utilitzen la cançó, per atreure al públic, ja que aquesta és molt congeuda al igual que el seu cantant.
·
Què ens vol vendre en realitat?
L'anunci es
titula Sway i està protagonitzada per una parella de ballarins que ballen al
ritme de la cançó Palace, de Sam Smith.
En l'anunci
també destaca la presència de dos dels productes estrella de la companyia
precisament per a aquest període de Nadal com són el nou iPhone X i els
auriculars inalàmbrics AirPods, peces fonamentals en el ball de la protagonista
femenina enmig d'una ciutat nevada.
En definitiva
el que intenta desde Apple es mostrar la capacitat de portar-nos a una realitat
paral·lela i d'una immersió total disfrutant de la tecnologia.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada